DIPOZIȚIA nr. 10 din 29.01.2025
privind delegarea de atribuții viceprimarului comunei Grebănu
Iftinoiu Vasile, primarul comunei Grebănu, județul Buzău,
Având în vedere :
- referatul de specialitate întocmit de secretarul general al comuni Grebănu, înregistrat la nr.774/28.01.2025
- hotărârea consiliului local al comunei Grebănu nr. 32 din 06.11.2024 privind alegerea viceprimarului comunei Grebănu, în urma căreia domnul consilier Socol Adrian a fost ales viceprimar al comunei Grebănu,
- prevederile art.152 alin.(1), art.155 și art.157 din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind codul administrativ,
În temeiul art.196,alin.(1) lit. b) din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Dispune
Art.1.- Începând cu data prezentei dispoziții, pe durata exercitării funcției în condițiile Legii, se deleagă domnului viceprimar Socol Adrian, exercitarea următoarelor atribuții:
Coordonează realizarea serviciilor publice de interes local, prin intermediul aparatului de specialitate sau prin intermediul organismelor prestatoare de servicii publice si de utilitate publica de interes local;
– Asigură potrivit competențelor sale și în condițiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind:
a. educația;
b. sănătatea;
c. cultura;
d. protecția și refacerea mediului;
e. activitățile privind serviciile sociale pentru protecția copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice, a familiei și a altor persoane sau grupuri aflate în nevoie sociala;
f. punerea în valoare, în interesul comunității locale, a resurselor naturale de pe raza
comunei;
– Ia măsuri pentru prevenirea și, după caz, gestionarea situațiilor de urgență;
– Controlează igiena și salubritatea localurilor publice și produsele alimentare puse în vânzare pentru populație, cu sprijinul serviciilor de specialitate;
– Ia măsuri pentru prevenirea și combaterea pericolelor provocate de animale, a neutralizării deșeurilor de origine animală în condițiile legii;
– Asigură întreținerea și reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei, instalarea semnelor de circulație, desfășurarea normală a traficului rutier și pietonal, în condițiile legii;
– Ia măsuri pentru realizarea obligațiilor si responsabilităților stabilite pentru gospodărirea localităților.
– Ia măsuri pentru buna funcționare și întreținere a parcurilor, monumentelor, întreținerea spațiilor verzi și întreținerea locurilor de joacă pentru copii;
– Îndeplinește funcția de ofițer de stare civilă în calitate de ofițer de stare civilă delegat;
– Răspunde de inventarierea și administrarea bunurilor care aparțin domeniului public și privat al comunei;
– Coordonează realizarea procedurilor de achiziție publică,
– Organizează evidența lucrărilor de construcții din comună și pune la dispoziția autorităților administrației publice județene sau centrale rezultatele acestor evidențe;
– Ia măsuri pentru controlul depozitării deșeurilor menajere, industriale sau de orice fel pe teritoriul administrativ al comunei, asigurarea igienizării malurilor cursurilor de apă din raza comunei precum și decolmatarea văilor locale și podețelor pentru asigurarea scurgerii apelor;
– Urmărește și confirmă prestarea activităților în folosul comunității de cei ce intră sub incidența O.G.nr. 55/2002 privind regimul juridic al sancțiunilor prestării unei activități în folosul comunității și închisorii contravenționale, aprobată prin Legea nr. 641/2002, cu modificările și completările ulterioare;
– Exercită controlul privind disciplina în autorizarea și executarea lucrărilor de construcții și urmărește modul de conformare privind măsurile dispuse de Inspectoratul de Stat în Construcții potrivit dispozițiilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții cu modificările și completările ulterioare;
– Coordonează și răspunde de activitatea de realizare a obligației de a efectua acțiuni sau lucrări de interes local de către persoanele apte de muncă, potrivit prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
Domnul Socol Adrian în calitate de viceprimar, în exercitarea atribuțiilor delegate are: – Competențe de: – Organizare, verificare, soluționare, sancționare, în funcție de situație.
- Îndeplinește și alte atribuții încredințate de primar sau consiliul local.
Art.2.-(1) Pentru asigurarea continuității activității specifice autorității executive a administrației publice locale, în condiții de operativitate, pe perioada concediilor sau a oricăror alte situații în care primarul comunei nu poate să-și exercite atribuțiile, viceprimarul poate îndeplini atribuțiile primarului comunei, în limita și în condițiile stabilite de acesta.
(2) În lipsa primarului comunei de la sediul Primăriei, viceprimarul coordonează operativ întreaga activitate a aparatului de specialitate al autorităților administrației publice locale. Înainte de plecarea de la sediul Primăriei, primarul comunei are obligația să-l încunoștințeze pe viceprimar în ceea ce privește durata absenței și locul unde poate fi găsit.
(3) În situația în care se impune plecarea viceprimarului de la sediul Primăriei, pe perioada absenței acestuia coordonarea operativă, potrivit alin. (2), este asigurată de secretarul general al comunei. Înainte de plecarea de la sediul Primăriei, viceprimarul are obligația să-l încunoștințeze pe secretarul general al comunei în ceea ce privește durata absenței și locul unde poate fi găsit.
(4) Despre eventualele măsuri adoptate de viceprimar care depășesc sfera operativității, acestea vor fi aduse la cunoștință primarului comunei, telefonic, în situația în care aceasta este posibil sau imediat ce primarul comunei își face apariția la sediu. În mod similar va proceda secretarul general al comunei în relația cu viceprimarul.
(5) Primarul își rezervă dreptul de intervenție în modul de realizare a atribuțiilor menționate la art.1.
Art. 3.– În scopul îndeplinirii atribuțiilor delegate, viceprimarul va prezenta primarului comunei soluții motivate de materializare a acestora.
Art. 4.- Prezenta Dispoziție are caracter individual si poate fi atacata in termenul legal prevăzut de către Legea nr 554/2004 , legea Contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Art.5 – Prezenta dispoziție se comunică, în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, la Instituția Prefectului-județul Buzău , persoanei menționate la art. 1- SOCOL ADRIAN viceprimar al comunei Grebănu, județul Buzău și compartimentului Resurse Umane, Salarizare din cadrul aparatului de specialitate al primarului .
Primar, Iftinoiu Vasile
Contrasemnează,
Secretar general, Crîngașu Niță